zaterdag 25 december 2010

Speciaal voor Kerstmis: een pyjama voor mijn lief en eentje voor zijn zoon.


Voor de t-shirt van mijn lief gebruikte ik een andere t-shirt als patroon en voor de short gebruikte ik een zwemshort als patroon. Ik maakte zelf biaislint van een stofje dat ik nog had liggen om het wat op te vrolijken. Na nog wat kleine aanpassingen, vond mijn schat hem helemaal geweldig.
Voor zijn zoontje gebruikte ik een t-shirt (waarvan ik de halsuitsnijding wat aanpaste om hem makkelijk aan te krijgen (zie detail)) en een patroon van onegirldesignwrks voor de broek. Eerst verschoot hij van de glow-in-the-dark raket uit flexfolie, maar nu is hij er helemaal weg van.


De paarse stof komt van het stoffenspektakel. Was aangenaam om mee te werken. Rekt heel fel, dus is soms wat moeilijk om te stikken (zeker het biaislint uit niet-rekbare stof), maar aangezien de stof niet rafelt is overlocken of zigzag niet nodig. En dat was echt gemakkelijk: gewoon recht afsnijden en klaar!

2 opmerkingen:

  1. super cute!! thanks for letting me know the pattern worked out for you : )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superschattig pyjamaatje :-). Amai je wordt echt goed, je kan binnenkort een eigen winkeltje openen met kinderkledij!

    BeantwoordenVerwijderen