zaterdag 12 maart 2011

Kinderbroek in wol (gevoerd)

Omdat de broek in velours wat groot is uitgevallen, maar ik het patroontje wel leuk vond, kocht ik een couponnetje wollen stof. Ik vond nog een restje stevige katoen dat kon dienen als voering, en maakte opnieuw dit patroontje.
Deze keer stak ik een elastiek door de volledige broek bovenaan (en niet enkel achteraan), en maakte ik de broek een tweede keer (maar dan zonder zakken en rits) als voering. Gewoon binnenstebuiten draaien en meestikken bij het afwerken van de band bovenaan en de pijpen onderaan. Maar volgende keer toch best tricot ofzo als voering, want deze katoen rekt niet en dat zorgt dat mijn werk hier en daar wat samentrok... Verder zette ik er zakjes op achteraan, een beetje lager dan normaal. Zo wordt het geheel nog net iets vrolijker en cooler.  :-)


1 opmerking: