vrijdag 20 mei 2011

Mannenhemd

Ik wou al een tijdje weer iets voor mij lief maken. En na de kinderhemdjes, wou ik wel eens een echt mannenhemd proberen. Niets te ingewikkeld, maar toch mooi van snit. En iets vrolijks.
Eerst hier en daar wat inspiratie opgedaan, en ziehier het resultaat.


Was er eigenlijk vrij content van, ook het stofje dat ik ideaal vond om eens te proberen viel beter mee dan verwacht. En toen hij het heel trots aan had om te gaan eten met vrienden en één van zijn vriendinnen (die zelfs niet weet dat ik naai) de openingszin "Jij hebt echt een mooi hemd aan" gebruikte, straalde ik natuurlijk helemaal. :-D

6 opmerkingen:

  1. Naai jij echt nog géén half jaar?? Waw! Dit is echt sjiek. Welk patroon heb je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik naai een dik half jaar ondertussen. Ben begin dit schooljaar begonnen met naailes.
    Bedankt in elk geval! *bloos*
    Voor dit hemd ben ik begonnen van Burda patroon 8471. Maar dat stond me niet echt aan, dus dan heb ik het (op aanraden van nelesnaaisels) aangepast via het patroon van Knipmode 12/2010. Voor het volgende (gezien de reacties heb ik zo'n vermoeden dat er nog volgen, en niet allen voor mijn lief...) zou ik meteen daarvan vertrekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik maakte een tijdje gelden Jakob van Burdastyle. Ook wel een leuk patroon, vooral de kraag: http://www.flickr.com/photos/sew_an/5719788766/in/photostream. Maar eens je een goe'ke hebt, blijf je daar best bij hé :-) Ik vind het écht knap dat je dit na een half jaar presteert!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb even gegoogled en ik denk dat dat patroon 8471 is. Maar dat was dus veel te breed voor mijn lief, en dat heb ik dan aangepast via het patroon van de Knipmode. Maar de kraag vond ik ook helemaal te gek, dus die heb ik gehouden... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee, da's nog een andere hoor. Heeft 6013 als nummer. Die 8471 vond ik ook niet zo mooi, leek nogal breed en met een heel grote zak. Maar die van de Knip is idd. heel mooi. Ben al benieuwd naar je komende versies.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah, ok. 8471 is inderdaad dus heel breed. Maar dan hou ik 6013 ook zeker in mijn achterhoofd.

    BeantwoordenVerwijderen