zaterdag 12 oktober 2013

Datura

Toen ik Mathilde haar versie van de Datura van Deer and Doe zag, besloot ik vrij snel om er ook eentje te maken. Mooi patroon, leuke afwerking, ideaal voor een zomerdag.

Een eerste versie maakte ik met de driehoekjes in Petit Pan stof die ik kocht bij Vermiljoen. Biais en knoopjes komen uit de Petit Pan winkel in Toulouse (jaja, sinds deze lente hebben wij onze eigen Petit Pan winkel; heel slecht voor de portemonnee...). Ik heb wel de zijkanten aan elke kant enkele centimeters ingepakt, want het was veel te breed. Maar nu is het net goed.























Er kwam al snel een tweede versie, die ik maakte met een couponnetje blauwe stof die lichter is aan de ene kant en donkerder aan de andere. Ik besloot het bovenstuk in het lichte en het onderstuk in het donkere blauw te maken en koos deze keer voor de versie met kraag.
Ik had niet genoeg stof, dus de bovenkant is niet dubbel, maar afgewerkt met biais aan de binnenkant van de mouwen en omgezoomd aan de kraag en onderaan, en de rug is in één stuk dus zonder knopjes. Zo lijken de twee versies ook niet teveel op elkaar, dus eigenlijk vond ik dat wel goed. En ook hier best wel blij met het resultaat.



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten